Η COSCO σχεδιάζει να κάνει το λιμάνι του Πειραιά το μεγαλύτερο στον κόσμο

Ο ναυτιλιακός γίγαντας της Κίνας, Cosco, προτίθεται να πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στην ανάπτυξη του λιμένα του Πειραιά, καθώς εκπρόσωποι της εταιρείας διαπραγματεύονται με την ελληνική κυβέρνηση. Τα δύο μέρη πρέπει να συμφωνήσουν τους όρους και τις προϋποθέσεις των επενδύσεων. 
Στην παρούσα φάση, το λιμάνι του Πειραιά είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα. Μεταξύ των επιβατικών λιμανιών κατατάσσεται στην 1η θέση στην Ευρώπη και κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως. Το λιμάνι στην περιφέρεια της Αττικής βρίσκεται στο TOP-10 από άποψη απόδοσης μεταξύ των λιμένων εμπορευματοκιβωτίων. Τη διαχείριση έχει η Λιμενική Αρχή του Πειραιά. Το λιμάνι απέχει λιγότερο από 10 χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας.
 
Τα σχέδια της Ελλάδας και της Κίνας
 
Προς το παρόν και σύμφωνα με την προηγούμενη συμφωνία, η κινεζική πλευρά θα επενδύσει € 600 εκατ., αλλά η Cosco προτίθεται να αυξήσει το ποσό αυτό κατά € 300 εκατ., γεγονός το οποίο βρίσκεται σε διαπραγμάτευση. Σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα χρήματα για την κατασκευή του 4ου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Για να συμφωνήσει με τους όρους συνεργασίας, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον κινέζο ηγέτη Xi Jinping. Οι διαπραγματεύσεις διεξήχθησαν στη Σαγκάη. Μετά από αυτό, ο πρόεδρος της Λαικής Δημοκρατίας της Κίνας πέταξε στην Αθήνα για να επιβεβαιώσει τις προθέσεις της κινεζικής πλευράς.
 
Με βάση τα αποτελέσματα δύο συνεδριάσεων, εγκρίθηκαν όλα τα σχέδια Cosco. Το πρώτο στάδιο της εφαρμογής τους θα αρχίσει σύντομα. Ένας άλλος τερματικός σταθμός επιβατών θα εμφανιστεί και ο τερματικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων θα αυξηθεί σημαντικά. Σύμφωνα με αυτά, το σχέδιο διανομής χρηματοδότησης έχει ήδη εγκριθεί και έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης.
 
Προοπτικές ανάπτυξης λιμένων
 
Η συνεργασία μεταξύ κινεζικών και ελληνικών κομμάτων θα καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης. Ο Xi Jinping, για παράδειγμα, το θεωρεί "το κεφάλι ενός δράκου". Μαζί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Κινέζος ηγέτης επισκέφθηκε έναν από τους τερματικούς σταθμούς. Την ίδια στιγμή υπογράφηκε συμφωνία στην ελληνική πρωτεύουσα μεταξύ του Υπουργού Ναυτιλίας της Ελλάδας και του αντιπροσώπου του Κινέζου ναυτιλιακού κολοσσού Xu Lironem.
 
Όσον αφορά το λιμάνι του Πειραιά, υπογράφηκε άλλη μία συμφωνία.Το έγγραφο υπογράφηκε από τον Διευθυντή της PPA S.A., εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και της China Exim Bank. Μετά από συμφωνία των μερών, στο πρώτο στάδιο θα διατεθούν 100 εκατ. ευρώ για το έργο και στη συνέχεια άλλα 40 εκατομμύρια ευρώ.
 
Μέσω του νέου τερματικού, η χωρητικότητα του λιμένα του Πειραιά θα αυξηθεί κατά 3 εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως. Σύμφωνα με αυτή την παράμετρο, θα γίνει ο απόλυτος ηγέτης μεταξύ των λιμένων της Μεσογείου. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εργάζεται για να εξασφαλίσει ότι ο 4ος τερματικός σταθμός θα εγκριθεί από τα συνδικάτα και τους κατοίκους που εργάζονται στο λιμάνι.

Εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο