Ρυθμίσεις cookie

Επιλέξτε ποια cookies μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Μπορείτε να αλλάξετε την επιλογή σας ανά πάσα στιγμή. Περισσότερα εδώ

Απαιτείται Πάντα ενεργό

Διασφαλίστε τη βασική λειτουργία του ιστότοπου: ασφάλεια, υποβολή φόρμας, αγαπημένα και αποθήκευση των επιλογών cookie. Δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Βοηθήστε μας να κατανοήσουμε πώς χρησιμοποιούν οι επισκέπτες τον ιστότοπο ώστε να μπορούμε να τον βελτιώσουμε (Google Analytics, Microsoft Clarity).

Χρησιμοποιούνται για την προβολή σχετικών διαφημίσεων και τη μέτρηση της αποτελεσματικότητάς τους (Google Ads, Meta Pixel).

Ποιο είναι το ωριαίο κόστος εργασίας στην Ελλάδα

Στα 14,2 ευρώ διαμορφώθηκε το 2016 το ωριαίο κόστος εργασίας (αμοιβή εργαζόμενου συν εργοδοτικές εισφορές) στην Ελλάδα έναντι 15,3 ευρώ που ήταν το 2004. Στην ΕΕ των 28 ήταν το 2016 κατά μέσο όρο στα 25,4 ευρώ και στα 29,8 ευρώ στους 18 της ευρωζώνης. Αντιστοίχως το 2004 ήταν στην ΕΕ 19,8 ευρώ και στην ευρωζώνη 23 ευρώ. Σε σχέση με το 2015 το κόστος εργασίας στην Ελλάδα αυξήθηκε το 2016 κατά 0,8% ενώ η αντίστοιχη αύξηση στην ΕΕ ήταν 1,6%.

Αυτά προκύπτουν από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία για το κόστος εργασίας σε όλους τους τομείς δραστηριότητας εκτός από τον αγροτικό τομέα και τη δημόσια διοίκηση. Τα χαμηλότερα κόστη εργασίας εμφανίζονται στη Βουλγαρία (4,4 ευρώ) στη Ρουμανία (5,5 ευρώ), στη Λιθουανία (7,3 ευρώ), στη Λετονία (7,5 ευρώ) και στην Ουγγαρία (8,3 ευρώ), ενώ τα υψηλότερα εμφανίζονται στη Δανία (42 ευρώ), στο Βέλγιο (39,2 ευρώ), στη Σουηδία (38 ευρώ), στο Λουξεμβούργο (36, 6 ευρώ) και στη Γαλλία (35,6 ευρώ).

Σε ό,τι αφορά το μη μισθολογικό κόστος εργασίας το 2016 ήταν στην Ελλάδα στο 24% και αντιστοιχούσε περίπου στο μέσο ευρωπαϊκό όρο. Το χαμηλότερο μη μισθολογικό κόστος εργασίας στην Ευρώπη εμφανίζεται στη Μάλτα (6,6%) και το υψηλότερο στη Γαλλία (33,2%). Σύμφωνα, τέλος, με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής υπηρεσίας για την Ελλάδα, το υψηλότερο κόστος εργασίας ήταν το 2016 στη βιομηχανία, φθάνοντας τα 15,1 ευρώ. Στη συνέχεια είναι το εμπόριο με 13,9 ευρώ, οι υπηρεσίες με 13,8 ευρώ και τέλος ο τομέας των κατασκευών με 11,2 ευρώ.

Πηγή: eu.greekreporter.gr

Εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο