Τα υπεύθυνα υπουργεία στο πλαίσιο της αύξησης της τουριστικής ελκυστικότητας της χώρας αποφάσισαν να δώσουν ελεύθερη πρόσβαση στον χώρο του ναυαγίου. Σύμφωνα με τους ιστορικούς, βυθίστηκε στα τέλη του 5ου αιώνα π.Χ. Το παλιό πλοίο έφερε αμφορείς, ίσως με κρασί ή ελαιόλαδο. Το ναυάγιο βρίσκεται κοντά στο νησί της Αλόννησου στα δυτικά του Αιγαίου. Ένα νέο αντικείμενο για τους δύτες της έρευνας θα αναπληρώσει τον κατάλογο των «μουσείων» κάτω από το νερό.
Το ίδιο το πλοίο έχει καταστραφεί υπό την επίδραση του θαλασσινού νερού για τόσα χρόνια. Τα μεταλλικά μέρη του πλοίου και του εξοπλισμού διαβρώθηκαν και τελικά κατέρρευσαν. Στο κάτω μέρος υπήρχαν μόνο αμφορείς. Παρά την πολύτιμη ηλικία τους, διατήρησαν την ακεραιότητα. Αυτά τα αρχαία αγγεία αποτελούν σήμερα την κυριότερη αρχαιολογική αξία. Σε βάθος 25 μέτρων, οι δύτες θα μπορούν να δουν τα πιο αρχαία αντικείμενα με τα μάτια τους. Και το θέαμα ανοίγει εντυπωσιακά - ο πυθμένας της θάλασσας στρώνεται με χιλιάδες αρχαίους αμφορείς. Όλοι τους θάβονται σε άλγη και τα ψάρια κολυμπούν. Ορισμένα σκάφη είναι ανοικτά και γίνονται κατοικίες για διάφορα θαλάσσια ζώα.
Τι είναι γνωστό για το αρχαίο πλοίο
Θεωρείται ότι το πλοίο βυθίστηκε λόγω πυρκαγιάς, αλλά είναι αδύνατο να προσδιοριστεί αυτό αξιόπιστα μετά από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Επίσης, οι επιστήμονες δεν μπορούν να καθορίσουν τι άλλο, εκτός από τέσσερις χιλιάδες αμφορείς, ήταν στα κάταλα. Ίσως το αρχαίο πλοίο να μετέφερε κάποια άλλα αγαθά, όπως τα κλωστοϋφαντουργικά ή τα μπαχαρικά. Αυτό το εύρημα επέτρεψε στους αρχαιολόγους να καταλάβουν ότι ήδη από τα τέλη του 5ου αι. Π.Χ., τεράστια πλοία με χωρητικότητα άνω των 100 τόνων διέσχιζαν τη Μεσόγειο Θάλασσα. Παρόλο που πριν από την εύρεση που έγινε κοντά στο νησί της Αλόννησσου θεωρήθηκε ότι η κατασκευή τους άρχισε μερικές εκατοντάδες χρόνια αργότερα.
Προοπτικές υποβρύχιων μουσείων
Σύμφωνα με το Υπουργείο Τουρισμού, αυτό το μουσείο θα γίνει ένα δημοφιλές μέρος για λάτρεις καταδύσεων. Προβλέπεται να ανοίξουν για πρόσβαση στο κοινό και άλλα μέρη στο μέλλον. Προηγουμένως, η ιστορική κληρονομιά της Ελλάδας ήταν διαθέσιμη μόνο στους αρχαιολόγους και η κατάδυση για λόγους διασκέδασης απαγορευόταν σχεδόν για ολόκληρη τη χώρα. Οι αρχές φοβήθηκαν ότι οι δύτες θα μπορούσαν να καταστρέψουν τα εύθραυστα αντικείμενα. Τώρα οι ελληνικές αρχές επικεντρώνονται στην ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας. Από αυτή την άποψη, τα υποβρύχια αξιοθέατα γίνονται διαθέσιμα. Όσοι δεν έχουν τις δεξιότητες να βουτήξουν κάτω από το νερό και δεν σχεδιάζουν να το κάνουν είναι διαθέσιμες εκδρομές σε κέντρα εδάφους και μουσεία, όπου η ομορφιά των υποβρύχιων μουσελιων θα εμφανίζεται στις οθόνες.